dimecres, 18 de març del 2015

Ibu Robin Lim

LOVE conquers ALL (el amor ho conquista tot)

Escriptora, mare,llevadora,heroïna...


La Ibu Robin Lim és una mescla de saviesa, bondat, determinació i vocació.
Va ser un honor conèixer-la, conversar amb ella, nodrir-me dels seus coneixements, va ser màgic deixar-se portar pel seu carisma...
I d'ella m'emporto també les seves paraules gravades en un llibre "Eat Pray Doula" que parla de nosaltres, les doules.

En aquest llibre hi ha algunes paraules que personalment em donen molta força, sobretot ara, us les tradueixo i comparteixo:

"...Llevadores, pot ser us esteu preguntant: les doules estant prenent el nostre lloc?estan intruint en la nostra feina? jo mateixa em vaig arribar a fer aquesta pregunta en el passat. Però la resposta que vaig trobar és que quan una doula acompanya una mare, m'està facilitant la feina!
Per exemple, durant un treball de part molt llarg si hi ha una doula jo, llevadora, puc descansar i atendre millor el part quan realment la meva labor és imprescindible. Així que llevadores i metges que acolliu les doules treballareu més feliços....

...les llevadores sempre han estat abusades professionalment per part de tots els que pensaven que els part els podien atendre només ginecòlegs i obstetres, així que ara, si us plau no us convertiu vosaltres en acusadores, construïu pau...

 ...entre tots hem de protegir el part, aquell espai sagrat, aquell portal que obre pas a una nova vida en la terra. En aquest portal no hi ha espai per la lluita...

...doules sigueu impecables amb les vostres paraules, gestos, pensaments, actituds, en la vostra imatge i cura personal. Obriu el vostre cor i de moment accepteu el rebuig com una gràcia. Aviat trobareu acceptació...  ...recordeu l'amor sempre segueix buscant i acaba trobant el seu camí ".

Paraules esperançadores, oi?